Sunday, December 27, 2020

ATOMY - BISNES GLOBAL SANTAI

 KENAPA SAYA PILIH ATOMY 

[4] Peluang untuk dapatkan pelanggan sepanjang hayat

Ini salah satu bahagian yang saya suka dengan bisnes ini. Ia sangat berbeza kalau nak dibandingkan dengan lain-lain bisnes yang saya pernah join sebelum ini.

 

Ingat lagi ahli baru yang kita daftarkan sebelum ini? Untuk pengetahuan anda, dekat Atomy selagi mana ahli tersebut buat pembelian, selagi itulah anda berpeluang untuk dapat jana pendapatan hasil daripada pembelian yang dilakukan oleh ahli tersebut.

 

Walaupun, ahli tersebut hanya beli ubat gigi sahaja dalam setahun. Selagi mana dia membeli di Atomy, selagi itu dia akan menyumbangkan pendapatan kepada anda.

 

Adakah ahli baru hanya akan beli ubat gigi sahaja dalam setahun? Ia bergantung kepada individu. Kalau individu tersebut sangat berpuas hati dengan produk Atomy, tak mustahil untuk dia beli macam-macam produk. Formulanya mudah sahaja, di mana ada keperluan di situ akan ada pembelian. 

 

[5] Boleh buat bisnes ini secara online secara santai

Ya ini point yang pada saya sangat penting. Saya diperkenalkan dengan bisnes ini ketika Perintah Kawalan Pergerakkan atau MCO masih dijalankan. Walaupun sekarang ini dalam fasa pemulihan, namun kita perlu terima hakikat bahawa sekarang ini masih lagi di bawah perintah kawalan pergerakkan.

 

Ini bermakna, kita

i. Tak perlu pergi ke sesi preview

ii. Tak perlu nak jumpa-jumpa orang

iii. Tak perlu nak lukis-lukis atas kertas untuk buat penerangan

  

Memandangkan bisnes ini boleh dijalankan secara online sahaja, bermakna kita boleh jadikan bisnes ini sebagai bisnes part time kita. Tak perlu berhenti kerja, tak perlu nak ubah jadual harian kita. Hanya luangkan beberapa minit atau jam untuk buat bisnes ini dah cukup.

  

[6] Bisnes Atomy menggunakan susunan sistem binary

Ini adalah satu syarikat dan perniagaan MLM yang memang SAH! Nama Atomy masih belum betul-betul popular dan meletup dekat Malaysia. Kalau kita tengok dekat media sosial pun, tak banyak yang bercerita tentang syarikat ini. Ini menunjukkan pasarannya masih agak baru dan peluang masih terbuka luas!

 

Kiranya sekarang ini masih di peringkat yang agak awal untuk join bisnes ini dan mempelopori pasaran.

 

Dalam mana-mana bisnes MLM, mesti akan ada konsep upline, downline, rangkaian dan sebagainya. Begitulah juga di Atomy.

 

Walaubagaimanapun, suka untuk saya beritahu kepada anda, di Atomy, kita menggunakan sistem binary ataupun sistem dua kaki sahaja. Setiap orang hanya boleh letakkan 2 orang sahaja untuk setiap level.

 

Ini saya akan terang lanjut dalam pos yang akan datang.

 

[6] Sistem kumpul Point Value

Sebagai member di Atomy, kita akan dapat kumpul Point Value (PV) setiap kali kita beli barang. Konsep kumpul mata ganjaran ini kita sedia maklum memang telah banyak dipraktikkan oleh pasaraya besar dan lain-lain perniagaan di luar sana. In fact, stesen minyak juga ada sistem collect point.

 

Cuma bezanya ialah, PV terkumpul itu nanti, apa yang kita boleh tebus? Kalau saya boleh bawakan contoh, salah satu pasaraya berdekatan dengan tempat saya juga ada amalkan konsep kumpul mata ganjaran. Setelah cukup 10,000 point boleh tukar dengan hadiah. Hadiah dia pun murah-murah sahaja.

 

Belanja RM2 baru dapat 1 mata ganjaran.

 

Konsep PV yang ada dalam bisnes Atomy ini, kita boleh tukarkan ia dengan duit tunai. Ya, syarikat akan bank in duit tersebut terus ke akaun ahli apabila cukup syarat.

 

Setiap ahli yang berbelanja di shopping mall Atomy, akan dapat kumpul PV. PV ini tiada tarikh luput dan ianya terkumpul selagi mana kita masih lagi aktif sebagai ahli.

 

Bagaimana cara untuk kekal aktif sebagai ahli? Mudah sahaja. Kita kena buat pembelian sekurang-kurangnya satu barang dalam masa satu tahun. Selagi kita ada buat belian, selagi itu keahlian kita masih lagi aktif.

 

[7] Buat duit bersama-sama dengan Atomy

Pada asasnya, saya join peluang bisnes ini sebab nak buat duit. Itu sahaja.

 

Setelah saya baca latar belakang syarikat, saya fahami marketing plan, tonton video-video di Youtube, saya terus berkenan dan yakin, In Shaa Allah dekat sini pun kita boleh buat duit.

 

Untuk buat duit, saya hanya perlu lakukan beberapa perubahan yang sangat minima dalam kehidupan saya.

 

Pertama, join sebagai ahli. Hanya ahli sahaja yang boleh membeli di shopping mall Atomy.

Kedua, mula menjadi pengguna produk Atomy.

 

Ketiga, mula berkongsi manfaat dan faedah yang diperolehi hasil daripada menjadi ahli dan menggunakan produk Atomy.

 

Ya, itu sahaja. Semudah 1, 2, 3.

 

Tak perlu nak jual barang.

Tak perlu nak simpan stok.

Tak perlu nak uruskan tempahan.

Tak perlu nak kena keluarkan modal.

 

Apabila ada orang yang minat nak jadi pengguna, dan minat nak buat juga bisnes ini, peranan saya hanyalah bantu daftarkan individu tersebut. Alahai.. senang sangat kerjanya.

 

[9] Bina rangkaian seluruh Malaysia hingga ke peringkat global dengan sekali daftar

Bisnes Atomy adalah bisnes Global.

 

Hanya dengan satu member id yang anda akan perolehi setelah daftar sebagai ahli, anda boleh mula daftarkan pengguna lain yang berada di negara luar. Atomy mula diasaskan pada tahun 2009, dan sehingga kini mereka telah bertapak di negara-negara seperti USA pada tahun 2010, dan seterusnya mula memasuki pasaran Jepun, Kanada, Taiwan, Singapore, Cambodia, Filipina, Malaysia, Mexico, dan Thailand.  

 

Atomy telah membuka pasaran baru di Australia, Vietnam, dan Indonesia pada tahun 2018 dan seterusnya masuk ke pasaran China pada tahun 2019. Ini maklumat yang anda juga boleh baca di laman web utama Atomy.

 

Oleh kerana bisnes ini adalah global, bermakna pasaran anda tak terhad kepada Malaysia sahaja. Cuba bayangkan kalau anda berjaya bina rangkaian di Vietnam misalnya. Pengguna di Vietnam gosok gigi dengan ubat gigi Atomy, anda di Malaysia turut boleh dapat jana pendapatan.

 

Tak perlu nak keluarkan modal besar-besar, tak perlu nak pecahkan tabung, buat pinjaman bank dan sebagainya. Sertai rangkaian pengedar Atomy, dengan pendaftaran percuma, anda dah boleh mula jalankan bisnes ini.

 

Jangan bertangguh lagi.  klik Saya nak daftar Atomy. 

 

Semoga perkongsian ini beri manfaat kepada anda.

No comments:

Post a Comment